Woensdag met Sharon op naar het “Goudse Monmarte”. 
Je waant je niet echt in Frankrijk, maar het is wel heel leuk opgezet, zeker als het mooie plein van Gouda met zijn monumentale panden het decor is.



 



Er was ons mooi weer beloofd, dat liet even op zich wachten, maar uiteindelijk zat ook dat mee, dus na bij alle kraampjes rondgesnuffeld te hebben, was het tyd voor de lunch.
Heerlijk buiten op een terras, met on-hollandse lekkerneijen zodat we ons toch bijna in Parijs waanden.



Na de lunch de mooie straatjes van Gouda door, het Goudse museum in, gevestigd in een voormalig ziekenhuis, met prachtig bewaarde kunststukken , een plezier om in rond te lopen.




Natuurlijk konden we de Kerk met de Goudse Glazen niet voorbij lopen, en eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit zulke mooie gebrandschilderde ramen gezien en ook niet in die hoeveelheid. Helaas mocht er echt niet gefotografeerd worden, ook niet stiekem, dus zou ik zeggen, of je gelooft me op mijn woord, maar nog beter ga zelf eens kijken, zeker de moeite waard.





















Bij het dwalen door de straatjes van Gouda zag ik dit kindje zo heerlijk in zijn badje spelen, je zou er haast jaloers op worden!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie