IMKERIJ POLDERBIJEN


 

 

 Van Sharon had ik een adoptie gekregen van een Bijenvolk 

daar hoorde een rondleiding en een pot honing bij.

 

 

 


Op naar Imkerij Polderbijen waar we werden ontvangen door Lydia  Klok de imker. Eerst een korte uitleg in de bijenschuur en toen kregen we een imkerpak aan en de tuin in waar de bijen verblijven.

Ik dacht dat het misschien eng zou zijn maar niets was minder waar, de rust waarmee Lydia haar bijen benaderd komt vanzelf over je. Alles gaat in rustige harmonie, waardoor de bijen ook rustig blijven. 

 

 

 

 

 

Het was gewoon magisch om te zien hoe een bijenkast ervan binnen uit ziet en we hadden ook nog het
geluk om de bijenkoningin te zien die per dag wel tot 2000 eitjes kan leggen. We kregen te horen hoe de hiërarchie in een bijenvolk is en hoe het leefpatroon is. Eerlijk gezegd kon ik wel de hele dag naar haar luisteren.

 Het is wel een heel onderhoud en ook hard werken, de bijenkasten worden in het voorjaar naar verschillende locaties gebracht voor de diversiteit in honingsoorten.

 

 

 


Nadat we buiten van de bijen afscheid hadden genomen en de pakken weer uit, konden we honing gaan proeven, allemaal lekker maar de lindehoning had mijn voorkeur, dus daar mocht ik een pot van meenemen.

 

 

 

 

Ik kan natuurlijk veel meer vertellen, maar ik zou je zeker aanraden om zelf eens een kijkje te gaan nemen, er gaat een hele bijzondere wereld voor je open. Om maar niet te benadrukken hoezeer wij de bijen nodig hebben in ons leefklimaat, dat trouwens steeds moeilijker voor de bijen wordt.

 Klik op deze  link voor de site van Imkerij Polderbijen

Nadat we hartelijk van onze imker afscheid hadden genomen was het inmiddels lunchtijd. De Brasserie Het Heerenhuis leek ons wel iets en dat klopte, genoten van een heerlijke Caesar Salad.

 

 

 

 

Ik mag wel zeggen dat dit 1 van mijn mooiste en zeker indrukwekkende verjaardagscadeaus is geweest. 

 

 

Heel erg bedankt daarvoor Sharon ! 

                                                             

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie