PINDAKAASWORKSHOP


Van Sharon kreeg ik voor mijn verjaardag wel een heel erg leuk cadeau,
     een pindakaasworkshop !




 

Ik had onlangs in de krant een stukje gelezen over de pindakaaswinkel 
die in de Czaar Peterstraat is geopend door jonge starters, 
dat leek me leuk om naar toe te gaan,
 m.n. omdat deze pindakaas
gemaakt wordt van  echte ingrediënten, geen palmolie, toegevoegde suikers of kunstmatige smaakstoffen. 
Daarbij wordt gezocht naar de eerlijkste ingrediënten, 
fair trade en/of biologisch. 

Dus wat is er leuker als je dan een pindakaasworkshop 
krijgt,
 kon ik meteen de winkel bekijken.


 

Maar eerst een lunch bij Helena Primakoff 
ook al in de Czaar Peterstraat 

( wat een leuke straat is dat geworden, 
met allerlei leuke, bijzondere winkeltjes, een aanrader ! )



 


Met ook hier eerlijke producten, 
ik had 2 mooie sneden brood 
met gerookte forel,
 koriander-limoen humes, 
om je vingers bij af te likken.












Al helemaal in stemming door naar de workshop, 
een leuke uitleg door 2 zeer gedreven, 
enthousiaste mannen 
over "hun"pindakaas, 
een proeverij van verschillende smaken 
en daarna je eigen pindakaas met smaak maken.







 De best beoordeelde pindakaas kreeg een prijs en 
laat Sharon nu die prijs winnen, op 12 deelnemers, 
iets om trots op te zijn. 

Met onze eigen gemaakte pindakaas en nog een extra pot, 
de smaak dadel/kaneel pindakaas blijft mijn favoriet, 
in de tas 
was het pindakaasfeest ten einde.

Wat is het toch leuk dat Sharon en ik op dezelfde dag jarig zijn, 
zo genieten we altyd dubbel.




 

Want Sharon jouw cadeautje staat in de wacht, 
duurt niet lang meer voordat je het kan uitpakken





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie