ADAM LOOKOUT





Wat de Euromast is voor Rotterdam, de Eiffeltoren voor Parijs en het Empire State Building voor New York, moet A’dam Lookout worden voor onze hoofdstad. “Het observatiepunt, dat gerealiseerd is op het dak van het oude hoofdkantoor van Shell in Amsterdam-Noord, biedt een unieke kijk op de stad”, vertelt de drijvende kracht achter de skydesk Sander Groet. 








 


 “Je kunt op 85 meter hoogte onder meer de historische binnenstad, 
de havens, het IJsselmeer, Pampus en de polderlandschappen overzien. 
Je ziet ook bootjes en pontjes af en aan varen en de 
roerigheid bij station Amsterdam Centraal. 





Daar ga ik dus op




Het uitzicht zal dan ook nooit gaan vervelen.” 
 Naast een fantastisch uitzicht, komen bezoekers meer over de stad te weten. 
Zo komen er interactieve videoschermen te staan met 
 wetenswaardigheden over Amsterdam.

 Omdat ik dan nu mijn hoogtevrees 
lichtelijk heb overwonnen 
vond Jack het wel een idee om eens op 
deze Shelltoren te gaan kijken.

 



 



Je gaat met een fancy lift omhoog, met allerlei beelden in het hoogteplafond, 
daar kreeg ik het wel een beetje benauwd van, maar eenmaal boven 
vergeet je dat alles, zo een prachtig uitzicht over de hele stad 
en de wijde omgeving.






Uitzicht van het toilet !





Alles achter levensgrote ramen, maar je kunt ook nog 1 verdieping 
hoger en dan sta je buiten. 
Ook mooi, maar binnen vond ik het prettiger om naar het uitzicht  te kijken.

 

 

 

En dan is er op het dak ook iets heel bijzonders, de hoogste schommel van Europa, die over de rand van de uitkijktoren gaat.

 

 

 

 

 

 Hij draaide nog niet omdat er nog een laatste veiligheid--inspectie moest komen, 






 



maar sowieso gaat dat me een straatje te ver.
Ik vond me al dapper genoeg 
voor deze foto,
 toch ....?







Naast een hotel en andere voorzieningen zijn er  2 restaurants,

1 voor het diner, in een ruimte die langzaam om zijn as draait 
en 1 voor de lunch.
                     
                                En wat is er nou leuker dan met een heerlijk broodje 
                                         te genieten van Amsterdam aan je voeten.
                                                            
                                                       


Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie