KUNSTPARADE HEILOO

2 onvergetelijke middagen op de 
Kunstparade in Heiloo.



Zaterdagmiddag mocht ik als 1 van de uitgenodigde dichters een aantal van mijn gedichten voordragen in de bibliotheek van Heiloo. 
Mijn vuurproef om voor publiek voor te dragen 
en ik was best een beetje gespannen, 
maar eenmaal op het podium valt dat weg 
en is het alleen nog maar bijzonder dat je dit mag doen.







 Wat ik zelf heel leuk vond was dat er onder de scholen van Heiloo een gedichtenwedstrijd was
uitgeschreven en dat er deze middag een aantal jonge kinderen hun gedichten kwamen voordragen, zo leuk, en verrassend om te horen hoeveel talent er al onder 
jonge mensen is.

Een meisje had een variant op Roodkapje gemaakt,
 met zulke leuke woordspelingen en met accenten 
uit deze tijd erin en allemaal op rijm !







Na mijn tweede voordracht hebben we de bibliotheek verlaten om ook nog een gedeelte van de Kunstparade te doen.
 Eerst naar de Willibrordus kerk, 
waar mijn gedicht samen met 7 andere gedichten
 in mooie lijsten in de zijbeuk
 van de kerk werden tentoongesteld. 












Wat bijzonder om je eigen gedicht
 in een kerk te zien hangen !






Daarna naar de mooi gerestaureerde ronde koepelkerk
 ( geen kerk meer maar expositieruimte tegenwoordig ) 
daar stonden een aantal kunstenaars met o.a. schilderijen, 
glaskunst en recycling- kunst, allemaal goed opgesteld 
en het kwam prachtig tot zijn recht 
in deze mooie koepelkerk.






hoe apart om in een kerk je gedicht voor te dragen !!





Zondagmiddag stond ik zowaar 4 x op het programma om mijn gedichten te laten horen , waarvan 1 x in de Willibrordus kerk, 
 mijn eigen gedicht  
en 2 gedichten van andere dichters.








Wat een emotionele indruk op mij heeft gemaakt 
was de dichteres die haar gedichten voordroeg
 met een doventolk erbij, 
de tranen stonden in mijn ogen, 
zulke mooie gedichten en dan zo vertolkt, 
ik had dit nog niet eerder gezien, 
maar het was zo bijzonder.







 Terugkijkend heb ik 2 hele mooie middagen achter de rug, een ervaring rijker 
en ook dankbaar dat ik dit zo mag mee maken.
En natuurlijk blij dat Sharon me zaterdag de eer aan deed om mee te gaan 
en Jack beiden dagen mijn steunpunt was.








Wil je mijn gedicht over Willibrordus lezen klik dan hier.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie