Stadswal
2 dagen  Maastricht.

Het weer was ons goed gezind, bijna
aldoor droog, dus alles te voet gedaan. 
Leuke stad om in rond te lopen, we hebben
een stadwandelimg gedaan en dan kom je
ook in wijken
 ( Jekerkwartier en Stokstaartkwartier ) 
buiten het centrum,
wel zo leuk. 
Mooie panden, veel kleine pleintjes met een beeld er op, de stadswal en leuke cafeetjes om iets te drinken.


Winkeletalage, 1 van de velen.

Natuurlijk al heel veel versierd voor carnaval, dat is iets waar ik me niet in kan verplaatsen, maar dat hoeft ook niet,
ieder zijn eigen plezier.
Vrijthof.










 Natuurlijk het Vrijthof, al vind ik wel dat het met
mooi weer iets leuker is.
Daar ook de Sint Servaasbasiliek bezocht,
eerst een uitgebreide dia-presentatie gekeken,
met een goede uitleg over de geschiedenis
van Sint Servaas.


Schatkamer St. Servaas.






Daarna de schatkamer in
en als laatste de kerk zelf.





St.Servaas basiliek






Dat was wel een heel byzonder bezoek,
we waren namelijk helemaal alleen met
z'n 2-en in de kerk.
De stilte was hoorbaar, zo mooi,
het kwam helemaal bij je naar binnen.

Een byzondere ervaring.


Sterre der Zee.





Maar als ik eerlijk ben vond ik de
Onze Lieve Vrouwebasiliek
wel het mooiste.
Een ingetogen kerk, zo voel je die sfeer ook, 
met als hoogte punt de 
Sterre der Zee
met een eigen kapel in een zee van kaarsen.
Er is zelfs een eigen gebed voor de Sterre der Zee, 
dat menigeen bid tydens het kaarsen branden.



Rabo wielerploeg



Wat  grappig was dat in ons hotel de Rabo-wielerploeg logeerde. 
We keken zo vanuit onze hotel kamer op alle handelingen die de mecaniciens deden. Met stijgende verwondering zag ik hoe elke fiets die ook maar was gebruikt, weer helemaal uit elkaar werd gehaald, schoon gemaakt en 
weer in elkaar gezet.
De renners hoeven werkelijk alleen maar te fietsen, ze worden van A tot Z helemaal in de watten gelegd.
Maar evengoed zou ik niet willen ruilen, ik moet er niet aan denken b.v. de Tour de France te moeten fietsen. 
Nee, laat mij dan maar  zelf mijn banden oppompen.


Natuurlijk ook culinair genoten van o.a. overheerlijke garnalenkroketjes, 
eigengemaakte, daar kan niets tegen op.

                                 Kortom een paar heerlijke dagen...................

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie