Gisteravond een onvergetelijke avond, we waren naar de Musical Ramses , al zou ik het zo niet noemen, ik zou het een muzikale documentaire noemen, maar whats in a name,  als het zo een grootse indruk maakt.

"In het Sarphatihuis in Amsterdam zit een oude man. De andere oudjes zijn naar bed, maar hij heeft een fijn tafeltje dicht bij de piano. Het is wellicht de laatste nacht in het leven van Ramses Shaffy.

Plotseling staat daar zijn jongere evenbeeld met glazen en wijn. 
De jonge Ramses, die Liesbeth List nog moet tegenkomen en zijn grote liefde Joop Admiraal nog moet bedriegen met jan en alleman. Een rijk leven trekt voorbij."

En zo was het ook, de jonge Ramses voorteffelijk vertokt door William Spaaij en de oude Ramse weergaloos door Tom Jansen.

Ik was niet  de enige waar bij het laatste lied Laat Me door beide Ramses gezongen, 
de tranen over de wangen liepen.
En nu nog, blijft het nog steeds in me en ben ik heel blij dat van deze 
bijzondere mens 
zo een mooi portret is gemaakt, 
waar ook de waarheid niet geschuwd is.




Reacties

Marijke zei…
Prachtig.
Hier in Groningen alles al uitverkocht, ik wilde ook graag heen.

En ja "Laat me" is een erg ontroerend nummer, ik vind hem ook erg mooi van Wende Snijders.

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie