Na al de Sinterklaas hectiek wilden we in München de Kerst gaan opsnuiven. Er lag al sneeuw toen we aankwamen en dat is eigenlijk zo gebleven , met wel elke dag een (natte) sneeuwbui en koude wind. Niet te weten dat ons dat in Nederland nog te wachten stond toen ik deze foto maakte.

Het duurde even voordat we München onder de knie hadden, normaal gaat dat snel als we een stad bezoeken, maar München bleef een beetje op een afstand.
                                          
  Door de hele stad wel leuke kerstmarktjes, zo als wij ze graag zien.

  Middels de stadswandelingen  kom je wel op veel verschillende plaatsen en kun je ook de mooie gebouwen en kerken bewonderen.
 
De Dom of Frauenkirche is heel strak, leeg, maar mooi door zijn enorme hoogte.



 We liepen door de mooiste winkelstraten ( PC is daar niets bij ) met de prachtigste winkels van ieder merk dat je maar kunt bedenken. Natuurlijk niets gekocht, maar toch even leuk om te kijken wat je wel niet allemaal voor hebbe-dingen ( anders kan ik het niet noemen ) kunt aanschaffen.

Een van de grappigste dingen vond ik wel het bezoek aan het HofBrauhaus, we hadden ook nog het geluk dat die middag FC Bayern moest spelen en het stampend vol  zat  met de supporters die zich daar altyd voor de wedstrijd moed indrinken ?!
Je gelooft niet wat een pullen bier er voorbij komen en

als kers op de slagroom zat er een heus hoempapa-orkestje te spelen. 






Zomaar ergens op een brede straat zagen we een herdenkingsplaats voor Michael Jackson, vol met allerlei knuffels en andere prullaria die mensen met een briefje hadden neergelegd.


 Viktualienmarkt, de oudste en grootste groentemarkt
( er worden inmiddels ook andere etenswaren verkocht ) van München.
Ik krijg altijd een beetje pijn in mijn hart als ik dit zie, waarom kan dit ook niet bij ons ??












  Hier en daar waren ook schaatsbaantjes en hoe leren de kindertjes daar schaatsen ? Is toch leuker dan met een oude stoel,...... ja toch.






Geen ansichtkaart, maar een heuse foto, van de Marienplatz , door het raam van het SpeelgoedMuseum genomen, dat Jack en ik samen bezochten.


We hebben 5 leuke dagen in München gehad, maar 1 ding kon ik niet zo goed aan wennen. Er werd enorm veel  gegeten , de hele dag door. Een braadworst op zijn tyd............. alla, maar het begon al vroeg in de morgen en zeker in de Haxenhausen kwamen echt hele grote stukken geroosterd varkensvlees voorbij en 2 x warm eten is ook heel gewoon.

Ieder land heeft natuurlijk zo zijn eigen gewoontes, maar deze hebben Jack en ik maar aan ons voorbij laten gaan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie