Terug van 5 heerlijke en mooie dagen in Wenen . Ik had  van te voren geen voorstelling wat van Wenen te verwachten, maar het was buiten alle verwachting, wat een prachtige stad. 
Ik heb in die 5 dagen heel wat keren " o wat mooi" of "o wat prachtig " gezegd. 
Nu was het extra mooi omdat alles in de Kerstversiering zat en er door heel Wenen Kerstmarkten ( sommige groot, anderen weer klein ) waren, dus wat wil je nog meer. 
Ik ga geen opsomming maken van alles dat we bezocht en gezien hebben, want dan ben ik nog wel even bezig, ik ga een paar foto's neerzetten met een kleine tekst en verder zou ik zeggen, ga vooral eens naar Wenen. 
Ze zeggen wel eens "eerst Rome zien en dan sterven", maar dat gaat ook zeker op voor Wenen.

Een bezoek aan de Nasch-markt hoort er zeker bij, zelden zo mooi opgemaakte hapjes gezien en ook het fruit en de groenten zagen er prachtig uit.










Schonbrunn, het paleis van Sisi, jammer regende het deze dag, maar het was er niet minder mooi door.











Jack op een van de vele Kerstmarkten.













Natuurlijk mag een foto van de Donau niet ontbreken, het was koud deze dag, vorst , en helaas niet zo blauw als in het liedje.
  De grote Kerstmarkt voor het Rathhaus, een prachtig gebouw op een even prachtig plein.

 

Dan wil ik een ieder  die mijn blog leest Fijne Kerst en Oud en Nieuw toewensen en een
 Goed en Gezond 2010.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie