AVIFAUNA

 


 

Van Sharon had ik een verrassingsdag gekregen voor mijn verjaardag en nu kon hij dan ingevuld worden.

Ik had geen enkel idee waar we naar toe zouden gaan en tot mijn verrassing werd het Avifauna, daar was ik nog nooit geweest, dus een echte surprise.

 

 

 

 

 

 Een prachtig vogelpark, en met recht een park, prachtig groen  met mooie waterpartijen,
alles goed onderhouden. We waren heel vroeg en daardoor was het ook nog erg rustig in het park wat een prettig gevoel gaf.

 

 

 

 

 

 
 

 

      Schitterende vogels, 

                      dat is de hoofdmoot in dit park,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 maar ook wat andere dieren, je kunt er ook dichtbij komen , daar zijn  wel aan gewend, maar bedelen  b.v. niet, dat spreekt mij zeer aan.

 

 

 

 

 

 

 

Een verzorger die we spraken had een niet zo'n mooi verhaal, er lopen daar ook ooievaars rond, zelfs een zwarte, die had ik nog nooit gezien.  Het gaat niet goed met de ooievaars wereldwijd, er zijn dit jaar en ook vorig jaar veel jonge ooievaars gestorven. Nu wordt dan nagegaan wat er aan de hand is en dan blijkt dat er niet genoeg voedsel is en de ouders willen hun jongen toch voederen en pakken dan andere dingen op en zo kan het dat veel jonge ooievaars sterven door plastic, daar zit hun lijfje dan vol mee.

 

 

 

 Na bijna 1,5 uur in het park te hebben gelopen, wachtte er nog een verrassing op mij, een heerlijke brunch, die aan tafel werd uitgeserveerd en met de tafels ruim uit elkaar zodat je rustig van alle lekkernijen kon genieten.

 

 

 Het weer was deze dag ook onze vriend, pas op de terugweg kwamen de buien, dus meer kon ik me echt niet wensen op deze fijne dag .

                                                        


  

 Sharon!

 


 




Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie