EERSTE PRIJS GEDICHTENWEDSTRIJD BLOEIEND ZIJPE



Het thema van de Gedichten wedstrijd 
Bloeiend Zijpe was dit jaar:

De historie van de bloembol.



Wie maakt het mooiste gedicht rond dit uitdagende thema. Daarin kan worden teruggegaan naar oorsprong van de tulp in de Himalaya, de ontwikkeling en ontdekking van de andere bolgewassen, de groei van de publieke belangstelling, wat de bloembol voor ons land heeft betekend (en nog doet), hoe de bloembol zelf zijn afkomst ziet.

 De eerste prijs en eervolle vermeldingen worden tentoongesteld binnen de
unieke Kunstexpositie van Bloeiend Zijpe.


 






Dat was de opdracht  en mijn gedicht 

Tulpentaal 

won zowaar de eerste prijs.










 

Ik werd uitgenodigd om tijdens de opening van de Kunstexpositie 
mijn winnende gedicht voor te dragen. 







 





Met Sharon, die er in 2015 ook bij was toen ik 
een eervolle vermelding had gekregen, 
op weg naar 't Zand voor de opening.



 









Er hingen weer de prachtigste schilderijen ook met thema de Tulp, 
ook andere materialen werden gebruikt.





 







De opening was een komische act van 
Thieme Beudeker en Sebastiaan Vos. 







 




En toen kwam mijn grote moment,
 toch wel heel bijzonder om daar als 
 winnares te mogen staan. 







Mijn gedicht werd met applaus ontvangen en na afloop kwamen verschillende mensen mij een compliment brengen, over het taalgebruik maar met name  over de inhoud, zoals een heer uit Groningen met een eervolle vermelding van  zijn gedicht tegen Jack zei, "ik begreep eerst niet waarom mijn gedicht niet had gewonnen, maar nu ik dit gedicht lees begrijp ik het volkomen,"
 meer kun je toch niet willen.




 


Met een prachtig boeket in mijn armen hebben we nog even genoten van een drankje en daarna was het eerste gedeelte van de feestdag voorbij.






 





Met een tocht door de bollenvelden 









Proeverij van de Zee



richting Egmond aan Zee om bij het 
Wapen van Egmond te dineren.




Choco-taartje







Het eten is daar zo geweldig,  evenals de bediening, 
echt een feest van smaken en kwaliteit,
 een heerlijke afsluiter.



Ik heb een geweldige dag gehad, zo samen met           
       de 2 mensen die mij zeer lief zijn.


Wil je het gedicht lezen ? klik dan hier




Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie