DE BOEDDHA



Na een mooie lunch in het 
Grand Restaurant de Tropen,  











samen met Sharon
naar de tentoonstelling 

De Boeddha
Van levensverhaal tot inspiratiebron, 

in het TropenMuseum.







Waarom weet ik niet precies, maar de Boeddha 
intrigeert mij 
en gezien de belangstelling voor
 deze tentoonstelling 
mij niet alleen.










Je begint met de geboorte van het boeddhisme en daarna reis je als het ware  door alle landen waar Boeddhisme is.
Waar je ook leert dat de islam in vele landen een grote voet aan de grond heeft gekregen, maar dat het boeddhisme ook weer terrein wint.










Er zijn meer dan 100 Boeddhabeelden in deze tentoonstelling, 
waarbij de authentieke Boeddhabeelden
  bij mij wel de voorkeur hebben










 boven de "populaire" 
  Boeddhabeelden, 






 maar ieder zijn smaak, natuurlijk.







Tulpenboeddhisme





Wat ik niet wist  is dat Karma Deleg Chö Phel Ling  het eerste boeddhistische klooster is dat in Nederland is gesticht. Het ligt net buiten het Friese Hantum.




 

Een fijne tentoonstelling om te bezoeken,
met als herinnering voor mij deze kleine
Boeddha die ik van Sharon kreeg. 

                               Ik zal er zuinig op zijn !







Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie