Langs de Amsterdamse Grachten

Ontvangstkamer.
""Ter gelegenheid van de viering van het 400-jaar bestaan van de Amsterdamse grachten toont Museum Het Rembrandthuis een schitterende selectie tekeningen met gezichten van Amsterdam uit de 17de tot en met de 20ste eeuw.  De bezoeker van de tentoonstelling wordt meegenomen van de stadsrand, met gezichten op de singels rondom de wallen, naar het centrum, met gezichten op de Amstel en de grachtengordel.""


Deze omschrijving trok ons wel aan dus met Sharon op naar het Rembrandthuis, waar we eerst naar een korte film over het leven van Rembrandt keken en daarna 
het Rembrandthuis bekeken.


Atelier van Rembrandt.


  We vielen bijna om van de drukte, veel, heel veel toeristen, dus best wel even dringen om ergens bij te kunnen 
( daar hou ik niet zo van ).









In de ruimte waar de tentoonstelling 
"Langs de Amsterdamse grachten"
werd gehouden liepen we eigenlijk alleen, heerlijk, 
kun je alles zo op je gemak bekijken.






Toen: Luie Brug.





Er waren vele mooie tekeningen en naast zo'n tekening hing dan een foto van hoe het er nu uitziet.








Nu:Overtoom.

 Ik weet de tijden veranderen maar als ik er zo naar keek vond ik niet alle veranderingen zo mooi, veel grachten gedempt wat naar mijn idee toch een stukje verlies is. 






 Een beetje van de oude glamour is verdwenen, maar ook verbeteringen, absoluut waar. 
 Maar daar waar ik het jammer vind van de tijdgeest zal een ander er weer over staan te jubelen en zo blijven smaken verschillen.


     



En  met een lichte lunch in 
restaurant Rijn 
sloten we in stijl af.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie