Heerlijke weken vol zonneschijn , strand wandelen, zwemmen, een beetje luieren, lezen en af en toe een uitstapje, wat wil een mens nog meer. 
Niets........... dus hebben we daar ook met volle teugen van genoten.


Met Corrie en Luc, die 2 dagen bij ons op bezoek kwamen, naar 
Can Solivera, een olijvengaard waar we een leuke rondleiding kregen.
Al jaren kopen wij onze olijfolie hier, met name de Wilde Olijfolie is verrukkelijk, zonder conserveringsmiddelen of wat dan ook.





  De zonsopkomst is werkelijk prachtig, ik heb geprobeerd om er een mooie foto van te maken, met die mooie parelmoer kleuren, maar zo mooi als in het echt lukt me toch niet.








Ansjovisveiling op het strand, zoals dat vroeger ging.
 In L'escala het Ansjovis-en Zout Museum bezocht, kleinschalig maar daar door niet minder leuk. Met name de videofilm in het begin 
vond ik heel byzonder, je zag hoe hard er
vroeger gewerkt werd in deze branche.
En vlak  de dames niet uit die de hele dag met hun handen in het zout de ansjovis aan het inleggen waren .






 Bezoek aan Cadaques, een heel mooi wit dorpje, waar in het Museu de Cadaques een tentoonstelling was over Dali, het tijdsbestek 1914-1928.

In zijn vroege periode maakte Dalí hoofdzakelijk werken met als onderwerp het landschap in de omgeving van Figueres en het vissersplaatsje
Cadaques.



  Wat ik niet wist was dat hij nog een zusje had, waar hij de meest ontroerende briefjes en kaarten aan schreef.
Een kant van Dali die , denk ik bij velen niet bekend is.








 Als afsluiting van het seizoen is er het Piratenfeest. Er bestaan een aantal verklaringen voor dit feest, maar feit dat de eilanden voor de kust vroeger een piratennest waren  spreekt mij toch wel het meeste aan.





Nu weer thuis, bij onze lieve Pussycat, is het even wennen, 
we proberen wel om de rust die we hadden vast te houden, 
of dat gaat lukken?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie