SAAS FEE

 

Soms komen wensen echt uit, ik wilde altyd al eens naar de wintersport 
en door de uitnodiging van Sandra en Frans om eens mee te gaan naar hun 
zo geliefde SaasFee ging mijn wens in vervulling.



 Wat heb ik genoten !
 het was nog heerlijker dan ik me had kunnen voorstellen.


 
Een heerlijk dorp, waar geen auto's in mogen, alleen dat al en waar de lucht dan zo puur is.
Wandelen door het dorp, met de prachtige besneeuwde bergen die je omringen, 
de huizen of eigenlijk moet ik chalets zeggen zijn allemaal goed verzorgd 
en door hun houten betimmering krijg je meteen al die gemoedelijke sfeer.

 







Deze hutten kwam je op verschillende plaatsen in het dorp tegen, 
de ligging is zo gekozen dat ze geen last kunnen hebben van lawine gevaar




 





 en ze staan op die grappige poten om de opslag, 
hooi b.v. te vrijwaren 
van muizen of ratten, die anders de opgeslagen 
waar zouden kunnen opeten.





 



Ja en dan ben je dus in zo'n prachtige 
wintersport plaats dan kun je 
natuurlijk niet in het dal blijven zitten. Dus mijn angst overwonnen 
en in de kabelbaan naar 2350 meter hoog, 
daar heb je toch een geweldig uitzicht, 
alleen dat is al de moeite waard. 










Lopend naar beneden, ruim 8 kilometer, krijg je steeds prachtige uitzicht punten.






 




Sleetje rijden vanaf de berg is een heuse sport daar 
waar jong en oud aan mee doet.
 Ja als Sandra dan vraagt of ik op haar slee wil, 
even slikken, maar dan toch gedaan. 
Met een grote glimlach gleed ik achterop 
bij haar naar beneden, 
wat is dat leuk !
  de volgende keer ga ik dus echt wel
 alleen op een slee naar beneden.







Omringt door pistes is het ook grappig om te kijken hoe zelfs 
de kleinste kinderen al ski-les krijgen al dan niet van hun ouders. 






 







De meeste glijden al zo rap naar beneden, 
soms helpen hun ouders ze een eindje op weg.

 










We hebben  zo ontzettend genoten, ik heb gewoon weg een beetje heimwee, 
je voelt je zo gezond, je bent het grootste gedeelte van de dag buiten 
en bent in een heel eigen wereld daar, 
zo ver weg van je dagelijkse beslommeringen, 
 dat maakt het alles zo heerlijk.



                                                                                  Lieve Sandra, Frans en jullie kids, 
                                                                                bedankt voor deze geweldige ervaring 
                                                                                en de hele gezellige dagen met elkaar, 
                                                               we komen graag terug naar deze heerlijke omgeving.
                                                             
                         

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie