KPN MOOISTE CONTACT FONDS

 Sociaal contact is een eerste levensbehoefte, maar lang niet voor iedereen vanzelfsprekend. Het KPN Mooiste Contact Fonds brengt al 10 jaar mensen die zich eenzaam voelen weer in contact met hun omgeving of, wanneer dat waardevol is, met lotgenoten. Dat doet het fonds met impactvolle projecten en de inzet van mensen, middelen en techniek van KPN.


 En van dit mooie fonds kreeg ik, via Sharon, de gelegenheid om een dag als vrijwilliger mee te gaan.
Ik kan eerlijk zeggen dat het een hele grote impact op mij heeft gemaakt.

Deze dag was in het Concertgebouw Amsterdam, waar de gasten met de bus naar toe werden gebracht, een heel gemêleerd gezelschap van mensen met allemaal hun eigen eenzaamheid of zware zorgen, daklozen, die ze dan hopelijk door deze dag even achter zich kunnen laten.

We waren de gastvrouw voor 2 dames, die door het Leger des Heils waren uitgekozen om deze dag te beleven.Ik kan niet het verhaal van mijn dame hier uit de doeken doen, dat gaat mij te ver, maar ik heb hevige bewondering voor deze dame en ik heb haar alle ruimte kunnen geven zodat zij mij kon vertellen wat zij aan mij kwijt wilde. 
Alleen aandacht van 1 op 1 persoon is soms al een steuntje in de rug.

Er werd een buffet-lunch in de Spiegelzaal geserveerd, waar je kon zien dat iedereen er met volle teugen van genoot en voor velen een luxe was.





Daarna was er een optreden van Iris Hond in de kleine zaal.
Deze dame was op haar 14 zelf dakloos, haar belevenissen uit die tijd op straat heeft haar gemaakt wie zij nu is en een goed voorbeeld voor al diegene die misschien denken dat het nooit meer goed zal komen.












Zij heeft inmiddels een eigen foundation opgericht en vandaar uit treedt zij vaak belangeloos op in
ziekenhuizen, voor daklozen en in asielcentra.












Met prachtig pianomuziek omlijst zij haar verhaal en je voelt haar empathie gewoon weg over het podium de zaal in gaan. En na afloop maakt zij alle tijd voor diegene die een praatje met haar willen maken.







  
Onze dames waren moe en wilden naar huis, ze gaven aan een hele fijne middag te hebben gehad 
en we werden heel hartelijk bedankt.
Met vanuit de KPN nog een heerlijke banketletter en een pakje sandwiches en fruit 
voor de terugweg namen we afscheid van elkaar.

                                               Sharon, heel erg bedankt dat ik deze dag zo mocht mee beleven.


                                                                   



                                                                  http://www.kpnmcf.com/

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie