Jonge Kauw

Carla, onze achterbuurvrouw klopte gisteravond op de tuindeur, met in haar handen een jonge kauw.
Hij was waarschijnlijk uit zijn nest gevallen en bloedde aan een van zijn pootjes. Met de vele loslopende poezen in onze omgeving zag ze het niet zitten om hem zo maar ergens neer te zetten en aangezien onze tuin vrij beschut is en ik een waterpistool heb om de vogels in onze tuin te beschermen tegen deze poezen ( ik hou ontzettend van poezen, maar om ze nu een vogeltje in onze tuin te laten vangen, nee ) vroeg ze of wij hem in de tuin wilde hebben.
Natuurlijk was dat goed en ik pakte hem over, wat me meteen opviel waren zijn prachtige blauwe ogen,
nooit geweten.
Ik probeerde hem tot 2 x aan toe op een tak te zetten, maar hij was zo geschokt dat hij meteen weer op de grond terecht kwam.
Toen de vogelopvang gebeld, maar helaas die was dicht, maar gelukkig is er ook nog een dierenambulance.
Wij gebeld en we mochten hem komen brengen, hij werd met liefde opgevangen en ze zouden hem in de gaten houden. 
Toen ik vandaag belde hoe het met de kauw ging hoorde ik dat hij
naar de vogelopvang was gegaan om bij soortgenootjes te zijn en aangezien die
2e Pinksterdag gesloten zijn kan ik die pas morgen bellen om te vragen hoe het met ons kauwtje is,
maar ik ga er maar vanuit dat het goed met hem gaat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie