Zondag 6 Juni, samen met Sharon, naar Slot Zeist voor het 1e Sintposium in Nederland. De opkomst was overweldigend, nooit kunnen bedenken dat zoveel mensen een passie hebben voor Sinterklaas en Zwarte Piet, ik vroeg me dan ook voortdurend af wie een Sint zou zijn en wie een Zwarte Piet.





 Slot Zeist was  een prachtlokatie voor de diverse workshops. Onze eerste workshop was ""het dak op"" waar onder leiding van regisseur Armando de Boer en de "Club van Sinterklaas Test-Piet en Muziek-Piet",  middels improvisatie gewerkt werd aan een betere presentatie. Er werden steeds vrijwilligers gevraagd , maar de dames in het gezelschap durfden niet zo goed als de heren en aangezien Test toch echt een vrouwelijke Piet is heb ik me maar opgegeven. 


 Het is heel grappig, maar als je dan zo voor de toeschouwers staat en je krijgt aangegeven van de regisseur wat de bedoeling is, gaat het eigenlijk wel vanzelf. Tot mijn vreugde kreeg ik nadien van de echte Test-Piet een compliment dat ik het zo goed had gedaan, als dat niet leuk is !
 


Daarna naar een modeshow, die gelukkig buiten zijn doorgang kon vinden en daar zag je prachtige Pietenpakken en zowaar de echte Sint samen met een hulp Sinterklaas.

 

 Er was een IJsco-man met heerlijk Marsepein-, Melkchocolade-, en Speculaas-ijs , waar we allemaal een bolletje van mochten proeven.


 


In de Blauwe Zaal kregen we de workshop "Als je haar maar goed zit" waar alles aan ons werd uitgelegd over Sinterklaas-haarwerk, waar je op moet letten bij aanschaf, hoe schoon te houden en in model. Heel leerzaam.



In de Zilverzaal was de workshop ""Bonne Bonne Bonne "" over de wondere wereld van het Sinterklaaslied. Je komt dan voor grote verrassingen te staan , als blijkt dat van een aantal liedjes, de melodie dan, uit de klassieke muziek-wereld komt !
Er was ook nog een workshop ver het schminken van Zwarte Piet, maar helaas ontbrak ons daarvoor de tijd.

Toen zat de dag er alweer op, ik denk niet dat je aan iemand die niet van Sinterklaas houdt , kunt uitleggen dat in de zomer, ongelooflijk veel mensen naar een Kasteel gaan om allerlei workshops over Sinterklaas te gaan volgen, maar zij die nog echt geloven zullen het helemaal niet vreemd vinden .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie