Sail 2015

tallship Santa Maria Manuela

Van de ouders van Sharon kreeg ik voor mijn verjaardag 
een rondwandeling op Sail aangeboden, 
ontzettend lief en ontzettend leuk !
Om 10.00 uur werden we aan de kade verwacht 
en met een groepje van denk ik 12 man 
met de gids op weg.



Ieder doet Sail op zijn eigen manier









Die deed het erg leuk, met steeds een stukje vertellen
 en dan weer even genieten van alles dat te zien was. 
We mochten als groep ook een tallship op, 
de Santa Maria Manuela, 
een Portugees schip dat vroeger voor de kabeljauwvangst werd gebruikt en nu een opleidingsschip is.









Zo mooi worden te trossen gelegd
 Weliswaar met een timer in de hand, 
maar we hadden het schip 
nagenoeg voor onszelf en dat was heerlijk, 
zeker als je de rijen dik al zag staan te wachten.



 











Het was wel een machtig gezicht om al die schepen
 zo aan de kade te zien liggen en daar steeds 
een stukje geschiedenis van mee te krijgen.


 






 Na ruim 1 1/2 uur en 12 schepen verder nam de gids afscheid van ons. Daarna hadden we de tijd aan onszelf, op ons gemak teruggelopen, op een muurtje aan de kade zitten kijken naar alle schepen die door de haven kwamen varen, 
dat overigens heel gedisciplineerd ging ! 
en daardoor heel feestelijk.






 





Ook op de Schaeferbrug gestaan, 
waar de boten onderdoor kwamen varen. 
Zo boven het water staan 
was weer een hele andere ervaring.
Tegen 1 uur vonden we het mooi en namen we afscheid van Sail, 
waar Amsterdam trouwens wel super trots op kan zijn,
 alles zo goed verlopen en ook heel strak georganiseerd.




Maar mijn feestje was nog niet voorbij, 
we sloten het af met een heerlijke lunch bij
een brasserie die ik zeker kan aan bevelen.





Super om je verjaardag zo te vieren,
daar wil ik best wel 5 jaar op wachten...................



Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie