DIAMONDS ARE FOR EVER.

de Koh-i-Noor




Ik wilde het al steeds gaan bezoeken,
dus nu mooi met 
Pauline en Jaap  die ook graag mee wilden,
 naar het Diamant Museum.
Je begint met een korte film met uitleg
over het ontstaan en winning van de diamanten,
daarna wandel je over 2 etages het Museum door.









Russische Tiara

 Prachtige sieraden, diamanten en  de mooiste 
kronen komen aan je voorbij. 


Je kunt jezelf kronen per computer en een
kwisje doen om te kijken of je kunt zien
wat een echte diamant is  en 
welke de neppers zijn.







Ik werd er niet hebberig van, 
maar
sommige sieraden zijn wel heel erg mooi,
 maar of je ze dan ook durft dragen 
als je 
ze hebt of leg je ze dan in je kluis ?









Uitleg van een Slijper.

We kregen een voucher voor Coster Diamonds,
waar je de slijpers aan het werk kunt  zien.


Ik zou er de kriebels van krijgen,
het idee dat je een diamant kunt beschadigen.




de Zwarte Rembrandt, grootste zwarte diamant ter wereld.




Het is ongelooflijk zwaar werk lijkt mij, 
niet lichamelijk maar geestelijk, 
je moet tot in je tenen
gefocust zijn de hele tijd dat je
 aan het slijpen bent.


  Maar om het zo te kunnen zien is wel bar interessant. 






 

En hoe kun je de dag dan in stijl  afsluiten ?
            wel met een etentje bij Loetje, 
 dat is voor mij 
een diamant onder de restaurants.








 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie