Dinsdag met de ferry naar NewCastell, we mochten om 1/2 4 aan boord, en kwamen meteen in Kerstsfeer, mooi versierd en heel gezellig. Op ons gemak alles verkend en tegen 5 uur vertrokken we uit de haven van IJmuiden, buiten was het pikkedonker dus weinig te zien. Na een beetje een onrustige nacht, er was wel wat schommeling, konden we 's morgens wel heel mooi het aanvaren volgen. Een prachtige zon kwam op, maar zo als je ziet door de vuile ramen niet echt goed te filmen. In de haven van NewCastell stonden de bussen al klaar en werden we naar het CS gebracht. En toen in de benen, we vonden een heel leuke overdekte Markthal, waar we altijd zo dol op zijn en vaak in warme landen nog te vinden zijn. Deze was echt heel leuk, met winkeltjes met handel die je bij ons al bijna niet meer ziet, ook veel vlees, open en bloot ( hoezo warenwet ?) en tot mijn grote verbazing ,maar ook pret, vond ik een heuse WEEGWINKEL, wat je daar toch bij voor moet stellen ? NewCastell zelf heeft wel hele mooie gebouwen, veel winkels en ook veel Mall's, alles in Kerstsfeer, heel gezellig en leuk om te doen. Er wordt veel aan stadsherstel gedaan en ik zelf had een beetje het gevoel dat het een industriestad was , die in snel tempo aan het verbouwen en verluxen is. Waar ik me wel over heb verbaasd was dat veel Engelsen met blote voeten in hun schoenen liepen ( 3 gr boven 0 !) ik dacht eerst dat het wellicht armoe was, maar ook veel jonge mensen die er best goed gekleed bij liepen hadden theeshirts aan en ik zag zelfs een meisje in een topje ?! Tegen 3 uur langzaam naar de bus toe, die haalde ons om 1/2 4 weer op, en daar kwamen we nog een hele warme kerk tegen, ik bedoel dat hij heel mooi was ingericht met hele warme kleuren, ook werd er op het orgel liedjes geoefend en daar konden we nog even van genieten. Dit beeld stond een beetje achteraf , maar sprak me door haar eenvoud aan. Terug aan boord ons lekker opgefrist, 's avonds genoten we nog van een heerlijk dinerbuffet en donderdagochtend waren we tegen 10 uur weer in IJmuiden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kwekerij Kees van Schie