Posts

Posts uit 2008 tonen
Afbeelding
Dinsdag met de ferry naar NewCastell, we mochten om 1/2 4 aan boord, en kwamen meteen in Kerstsfeer, mooi versierd en heel gezellig. Op ons gemak alles verkend en tegen 5 uur vertrokken we uit de haven van IJmuiden, buiten was het pikkedonker dus weinig te zien. Na een beetje een onrustige nacht, er was wel wat schommeling, konden we 's morgens wel heel mooi het aanvaren volgen. Een prachtige zon kwam op, maar zo als je ziet door de vuile ramen niet echt goed te filmen. In de haven van NewCastell stonden de bussen al klaar en werden we naar het CS gebracht. En toen in de benen, we vonden een heel leuke overdekte Markthal, waar we altijd zo dol op zijn en vaak in warme lan den nog te vinden zijn. Deze was echt heel leuk, met winkeltjes met handel die je bij ons al bijna niet meer ziet, ook veel vlees, open en bloot ( hoezo warenwet ?) en tot mijn grote verbazing ,maar ook pret, vond ik een heuse WEEGWINKEL, wat je daar toch bij voor moet stellen ? NewCastell zelf heeft wel hel
Zo'n mooie foto verdient een eigen plaats ! Sinterklaas 2008
Als je zelf al jaren alles van Sinterklaas spaart en ook nog eens "hulp-Sinterklaas" bent, ja dan moet je toch ook eens een bezoek brengen aan het Sinterklaasmuseum in Zwolle.  Dus togen wij gisteren op naar Zwolle om het museum te gaan bewonderen. Het is niet groot, maar er staat wel heel erg veel en ook hele mooie spullen. Jack was helemaal aan het smullen van alles dat hij zag, maar kon ook meteen constateren dat zijn verzameling minstens zo groot was, dus misschien toch ook maar eens nadenken over een echt museumpje.   We konden het pand natuurlijk niet verlaten zonder enige Sinterklaas- aankopen te doen en zo ging een gelukkig man weer huiswaarts.  Wil je ook het museum in Zwolle bekijken, klik dan hier   Om in de Sint sfeer te blijven hebben we vandaag het "Ons Lieve Heer op Solder" museum bezocht, de tentoonstelling ging over "Klanken rond Sint Nicolaas" een uitleg over de geschiedenis van Sint-Nicolaas en de Sinterklaas-lie
Afbeelding
Zaterdag 4 Oktober naar onze vrienden Pauline en Jaap. Met een heerlijke kop eigen gemaakte tomatensoep en een lekker broodje gezond werden we tegen lunchtijd door hun ontvangen. Nadat we al dit lekkers opgegeten hadden gingen we op pad naar Ford aan den Hoek van Holland, Ne derlands Militair Kustverdedigingsmuseum. Het was vandaag "open dag" z odat je op jezelf door het Ford kon lopen zonder gids. Gelukkig hadden wij Jaap bij ons, die een aantal jare n als vrijw illiger gids in het Ford w as gewee st en nu onze privé-gids was. Het is een g root , goe d bewaard gebleven Ford, wat door schenkingen en sp onsers en v rijwilligers bewaard is gebleven en een indruk we kkende geschiedenis ten toon spreid. Waar nog steeds wordt gerenoveerd en v ernieuwingen worden aangebracht. We hebben er ruim 2,5 uur rondgelopen, terwijl Jaap ons de boeiende geschiedenis van het Ford vertelde.
Waar we op dit moment enorm van genieten is onze tuin, we moesten aan beiden zijden de bomen eruit halen omdat ze aan het afsterven waren en vervangen door een schutting waar ik wel een beetje moeite mee had, met name voor de vogels die onze tuin kwamen bezoeken. We hadden vorig jaar een merelnest in de tuin en ik wilde dat graag behouden, maar je kan het zelf wel bedenken, vogels gaan hun eigen gang. We hadden een mezenkastje aan de schuur opgehangen, 1 x is er een koolmees komen kijken, maar daar bleef het bij.Maar nu hebben ze de weg naar onze tuin toch weer gevonden ! Koolmeesjes, mussen , een merelgezin komen allemaal in onze tuin eten, we hebben een bol aan het mezenkastje opgehangen, zodat alleen kleine vogels erbij kunnen en dat heeft groot succes. Ik wist niet dat kleine koolmezen zo'n geluid kunnen maken en kijk ook vol bewondering naar alle vogelouders die hun kinders zolang nog doorvoederen. Ik leer ook veel van de vogels, ik wist niet dat mussen elkaar niets gunne
Zaterdag met onze vrienden Pauline en Jaap naar het Ford Pampus geweest, de weergoden waren met ons want alhoewel we onderweg er naar toe hele pittige buien hadden ook tijdens de wandeling naar het Muiderslot, waar de opstapplaats voor de boot was die ons naar Pampus zou varen is, kwam de zon te voorschijn en konden we droog wegvaren op weg naar Pampus. Jaap verheugde zich er zeer op, daar hij zelf een vrijwillige gids is geweest op het Ford Hoek van Holland en natuurlijk heel benieuwd was naar de bijzonderheden van dit Ford. Op Pampus aangekomen, het was erg druk met bezoekers, werden we kort ontvangen en de de groep opgesplitst en gingen we met een gids het Ford in. De rondleiding duu rde ongeveer een uur met als "hoogtepunt" de donkere gang in het Ford, je ziet geen hand voor ogen en gelukkig was Pauline zo lief om mijn hand vast te houden , daar ik niet echt een held ben in dit soort dingen,
Afbeelding
Vrijdag 28 maart samen op weg naar Parijs, de TomTom deed uitstekend zijn wer k en rond het middaguur waren we bij ons hotel aan de Porte de Clinchy. De auto in de garage en met de metro naar het hartje van Parijs, was wel even wennen aan de drukte . Op een (verwarmd) terras onze lunch genoten,dat heeft toch wel wat om zo buiten te kunnen eten ! Zomaar door de stad gezworven, een paar mooie warenhuizen bekeken waaronder Lafayette met zijn prachtige belle-epoquekoepel. Zaterdag, eerst met de metro naar de Sacre-Coeur , blijft een prachtige kerk, en alle trappen naar boven gelopen, toen kon je ons wel weer bijna naar beneden dragen, maar we hadden het toch maar gedaan ! het uitzicht over Parijs is daar natuurlijk prachtig. Daarna naar het schilderspleintje Place du Tetre en langzaam afdalend naar beneden door alle nauwe straatjes met zijn toeristen, want druk is en blijft Parijs. Na een heerlijke lunch met een lekker glaasje rode wijn in een brasserie op het Ile d
Jack had een weekendje Brussel cadeau gekregen  voor zijn afscheid bij de Rabo en tevens voor zijn verjaardag dus gingen we vrijdag 14 maart  op naar Brussel . We hadden een perfect hotel in de wijk Louiza ( een hele leuke wijk met mooie winkels en leuke restaurantjes ) een beetje van "het centrum" af maar op loopafstand alles makkelijk te doen. Het weer wilde ook wel, dus heerlijk om te lopen en alles te bezichtigen. We zaten ook vlak bij het Paleis van Justitie waar een groot plein voor lag en je een prachtig vergezicht had over heel Brussel , nooit geweten dat er zo'n hoogte verschil door de hele stad is. We kwamen langs het Koninklijk Paleis met mooi aangelegde tuinen en een prachtig park ertegen over. Een heel leuk parkje was de Egmondtuin bij de Kleine Zavel met de O.L.V. ten Zavelkerk. Na de hele middag aan de wandel zijn geweest hadden we wel zin in een drankje in een leuk cafeetje dat we meteen tot onze stamkroeg uitriepen. 's Avonds een restauran